louplinn

Alla inlägg under april 2013

Av Linn - 21 april 2013 00:41

Hejhej och morning morning på er! Jag har inte bloggat något denna vecka, I know... :-\ . Men inget speciellt har hänt tror jag... Jag har läst ganska mycket (Naruto och Shaman King) I torsdags så hade vi ett muntligt svenskaprov då vi skulle betta om en författare... :-/ *suck* . Jag avskyr muntliga prov!!! Före tänker man på ALLT man ska säga och det verkar bra, man vet exakt men när man ska prata så försvinner allt och man glömmer vilken ordning man skulle säga det, VAD man ska säga och man snubblar på orden! Nee, hate muntliga prov! Men.i fredags så hade vi en musikläxa så vi skulle göra en egen låt. Jag och Wilma gjirde en remix fsst den vart inte så bra. Men vi fick ett starkt B!! :-D . Fast det vaf ganska många som fick ettt A... :-\ . *suck* . Sen på handbollen så körde vi med klisterbollar och det var kul. :-) . Men jag sluta efter en timme för min.dumma muskel började göra ont! >:-( . Just nu sitter jag i sängen och lyssnar på caramelldansen och Shaman King Mian Theme.som är JÄTTEbra!!!!!! Jag kan nörda den hur länge som helst!! I promise! I <3 that song! Nu borde lyssna på den tycker jag! :-D . Och Master Ninja Theme Song! XD . Hahaha! Jjat det ja! Anledningen till att jag skrev ett inlägg just nu, jo, nu är det så att jag och Wilma har gjort en anime/manga blogg som heter weloveanime.bloggplatsen.se . Kika gärna in där! :-D . Det kan hända att jag skriver oftare där, I dont know... Men.vi får se hur det blir. Åh! Nu är det Shaman King Main Theme!! Jag kan den utantill nu... °^¿^ . Hehe... Men den är ju så bra! :-D . Men nu ska jag nog kanske göra ett inlägg på den nya bloggen så ni får söva gött och frömma sött! Bonne nuit!
/Linn :-)

Av Linn - 14 april 2013 20:48

Kväller på er! Jag vet att jag inte har bloggat på heeeeeeela veckan men jag har inte haft så mycket tid. :-/ . Nåja, här är min vecka:
Måndag: Jag gjorde inget särskilt i skolan utom typ att jag reserverade några böcker pp bibblan (Naruto så klart! :-D . Nu läser jag dem på svenska). Efter skolan var det handboll (jag har fått börja träna igen) och vi tränade skott, genombrott (som jag suuuuger på!!) och så körde vi fys på slutet.
Tisdag: Gjorde jag inget särskilt, skrev på berättelsen lite granna.
Onsdag: Gjorde inget särskilt då heller tror jag, hade redskap på gympan.en vi slutatde halv fyra.
Torsdag:Hade redskap på gyman. Städade jag åt djuren, hade svenskaprov, fick ett E.
Fredag: Lånade böcker på bibblan, böckerna jag reserverat hade kommit och gissa om jag blev glad!!! Jag började hoppa på stället där jag stod... x-) . Hade habdboll, vi spelade, sprang och hade fys! Det var jöttejobbigt!!
Lördag: Slappade jag på kökssoffan pga att jag var trött sen så jobbade jag med att bli pokemonmästare!!!!!! :-D :-D :-D :-D :-D.
Idag, Söndag: Idag sköt jag pilbåge!! Det var jättekul och jag kanske ska börja på det! Jag sköt lite grann för ca 10 år sedan men... Sen så är världsmästaren i pilbågsskytte med och tränar oss!! Och vet ni vad hon sa????? Hon sa att hon var som mig i min ålder!!!!!!! Gissa hur glad man blev!!!! (O0O) (så såg jag ut på innsidan XD ) . Fast det var jättemycket man skulle tänka på...
Man skulle stå med benen axelbrett isär
Man skulle vara rak i ryggen
Lägga lika mycket tyngd på bådan benen
inte låta höfterna typ tippa eller vad man nu ska säga åt nåt håll
i.te vara sed med huvudet
man skulle vara rak med bpda armarna
man skulle dra och lägga tummen mot kindbenet
och så sen skulle man ju sikta också så klart! XD
Man skulle lägga i pilen på ett särskilt sätt också! =-O . Det glömde jag säga!
Så fet är vad jag har gjort. Jag har fastnat på att läsa manga men det kommer ett inlägg om det nån gång. En manga jag har fastnat på heter "Shaman King". Serien der jättetråkig ut men den är jättebra!!! Det handlar om en kille som är shaman (nån som de säger kan förena den här världen med den andra) och han kan se och låta sig själv bestittas av spöken denna huvudperson. Han heter Yoh Asakura och jag tycker att han är JÄTTEcool!! B-) . Jag ska låna nästa böcker i morron!! :-DBilden är på honom. Men då får ni söva gött och drömma sött! Bonne nuit!
/Linn :-)

Av Linn - 9 april 2013 18:30

Nu tänker ni nog: "Vilka är Themba och Albert?" Men det ska jag nu berätta för er. När den halvåriga afrikanska stäppelefanten Themba gick med sin hjord genom deras reservat så ramlade hans mamma ner för en klippa och dog. När ingen av de andra honorna tog hand om honom så man försökte att hitta en ersättare. Då flyttade man den lilla elefanten Shamwari och lånade ett får vid namn Albert som ersättare. (ett får som heter Albert?). I början jagade Themba bara runt Albert men efter tre dagar accepterade de varandra och de blev oskiljaktiga. De sov med varandra, lekte med varandra, de upptäckte området de levde i tillsammans ich letade nåt att äta tillsammans. När Themba vart trött vilade han sin snabel på Alberts rygg. Albert härmade Themba och pt samma mat som honom även om får normalt inte gillar den maten. När man tänkte flytta tillbaka Themba till sin hjord så blev han sjuk och dog i tarmvred. Tack och lov så hittade Albert nya vänner. :'( . Det där är en story som jag tycker att alla ska känna till. Det visar att oavsett hur man ser ut så kan man vara bästa vänner. Det där är en viktig berättelse för mig. :'( .
/Linn :'(
Bilderna är på Themba och Albert:'(

Av Linn - 5 april 2013 21:44

Hej allihopa! Förlåt för alla stavningsfel i det förra inlägget! Huvudoersonen heter förresten Isamu Masuzoe! Så ska det vara! Aa men söv gött ect!
/Linn :-)

Av Linn - 5 april 2013 21:33

Tjenare igen! Jag har inte bloggat på tre dagar, jag vet, men jag har haft fullt upp. I tisdags minns jag faktiskt inte vad jag gjorde :O och i onsdags så kom Kristin till mig och vi hade jättekul! Först gick vi ner till ICA lanthandel och där köpte vi jordgubbar, en chokladkaka, kakor och en varsin liten cola. Efter det gick vi till några gungor i närheten och åt det vi köpt. Sen går vi och köper mera jordgubbar och en honungsmelon,sen tillbaka till gungorna. Sen till affärn igen och köpte festis och tuggummi! :-D . Sen hem. Och igår så var Wilma med mig och vi klädde ut oss, Wilma till L i Death Note och jag flrsökte likna Naruto men det guck inge bra x-( . Sen gjorde vi Caramelldansen och sen drog vi till Kåken ett tag. Senare på kvällen får jag lust att skriva en berättelse. Jag skickar det till Wilma och vi kommer fram till en tolkning av Naruto fast vi gör om lite granna :-) . Så idag och igår kväll så har vi jobbat på personer till berättelsen. Såhär går det till:
Vi bestämmer vad personen ska heta, både flr och efternamn.
Sen hur oersonen ska vara.
Efter det ögonen och håret.
Sen klädstilen och vilks färger personen gillar.
Efter vi bestämmt det så göra jag några olika gubbar på The Sims 3, dkickar dem till Wilma.
Eilma bäljer en av outfitarna och ritar den i manga-style! ^¿^ (sen skickar hon den till mig så klart ^¿^)
Vi har bestämmt lite vad det ska handla om typ och vi har gjort 2 personer, vi håller på med den tredje.
Den första oersonen son är huvudpersonen rror jag heter Isamu Masuzie. Han ska ha ett litet djur eller likanande med sig.
Den andra personen är Manami Taira och hon är en glad och färgglad thej (iallafall kläderna).
Den tredje personen som vi inte ritat ännu är den blinde killen Akihito Saeki. Han vill inte att folk ska dömma honom för att han är blind så han försöker dölja det.
Det var allt jag hade att säga så ni får söva gött och drömma sött! Bonne nuit!
/Linn :-)
Bilden är på Usamu och Manami. Snyggt ritat Wilma"
! :-D

Av Linn - 1 april 2013 22:08

Goder afton på er alla skööna läsare! Jag vet att jag inte bloggat på 2 dagar (igen... :-C) men jag ska försöka bättra mig! Thats a promise! Så nu ska jag skriva ett lång inlägg. Vi kan ju börja men ett "Glad påsk!" lite sent x-). Just det! Vi har ju påsklov nu! Det är skönt! Aa, men i lördags gjorde jag nog inget speciellt tror jag, jo, jag läste så klart men det räknas nog inte. Sen igår så åkte helaa familjen till min morbror och hans tjej (eller, ja, de är förlovade) och fikade. Då fick vi veta att de ska gifta sig i sommar! Och då var mamma tvungen att lura mig att jag och min morbrors tjejs äldsta bror skulle dansa inför alla och det gick man ju så klart på x-( . Annars så spelade vi Wii och vem vann på Wii Party tror ni då? Jo, JAG!!! Hahahaha! Jag skojade bara, eller jag vann men det spelade inte så stor roll. Sen så åkte vi hem och jag gjorde vad då tror ni? Jo, läste! :-D . Jag har fastnat för musik nu, medan jag läser så lyssnar jag på musik i headset. Yippie... Fast musiken är ju bra men, ändå. Idag så fastnade jag för en låt som heter "Time of Dying" som jag nördat hela dan. Sen så har det inte hänt nåt mera så ni får söva gött och drömma sött! Bonne nuit!
/Linn :-)

Presentation


Hej! Jag heter Linn och är 15 år. Jag gillar djur, att knäppa kort, läsa och att vara med kompisar och jag är beroende av manga och animeserien Shaman King, särskilt en karaktär vid namn Lyserg Diethel. Please enjoy! :D

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill DU se mer av här på min blogg? ;-)
 Inlägg
 Bilder
 Videos
 Omröstningar
 Kompis-bloggning
 Storys (om nån vill?)
 Länkar till vidoes på Youtube mm
 Tips på spel, filmer, böcker mm
 Berwal (kunde inte låta bli XD)
 Djur-relaterade inlägg, bilder mm
 Yaoi
 Yuri (helst inte tack)
 AMV:s kanske?
 Annat (i så fall vad?)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards