louplinn

Alla inlägg under maj 2013

Av Linn - 30 maj 2013 18:13

Tjääänare! Just nu så fick jag en väldig blogglust <^ ^> (Lyserg-smiley!) . Nu ska jag berätta om de dagar som varit. Jag minns inte varifrån jag ska börja så jag tar ifrån förra fredagen.
Förra fredagen: Jag åkte till morfar för jag ville sova över där :-)
Lördag: När jag skulle hem och mata kaninerna så skjutsade morfar mig på hans motorcykel och det var jättekul!!!!!!! :-D :-D :-D :-D . Sen senare på kvällen så åkte vi en runda på ca 3 mil!! :-D . Det är så skönt att åka motorcykel! Det är som att åka bil fast utan någon vägg och dörrar! :-D
Hmmmm... Vad jag älskar att åka motorcykel!
Söndag: Då åkte jag och morfar motorcykel till min morbror och hans sambo. Då fick vi veta att de har igelkottar under deras hus! :-D . Min morbrors sambo är från Afrika så hon kan inte så mycket om svenska djur så hon är rädda för dem! XD . Hon sa att de skulle komma upp på altanen! Då sa min morbror att han gärna ville se en igelkott gå i en trappa! Sen så skämtade han och sa att han undrarde hur det skulle gå till och sa:
"Hoppar de upp eller?!" Fy! Jag höll på att dö av skratt! Då ska ni få höra vad jag hörde igår sen! XD
Måndag: Gjorde jag inget särskilt tror jag. Jo! Vi fick börja titta på filmen "Ondskan" och den sög! Det var typ bara blod och slagsmål i den! Man tittade ju inte ens när de slogs... XP
Tisdag: Spenderade jag eftermiddagen hos morfar. Där klättrade jag i träd! (XD (jag brukar göra det på rasterna också! XD ) . Swn så hafde vi NO-prov på begrepp i ellära.
Onsdag: Då tittade vi klart på Ondskan. Sen hände typ inget mer.
Idag: Hade geografi-prov som jag säkert får ett E på. Jag tyckte att man inte fick tillräckligt med tid på det. Sen så fick vi reda på hur det gick på SO-provet. Jag fick full pott och ett A!!!! :-D :-D :-D
Det var allt jag hade att säga just nu, så bye!
/Linn d^ ^b (Yoh-smiley, kolla på bloggen weloveanime.bloggplatsen.se om ni vill veta mer)
Bilden är på farmors kattungar <^ ^>

Av Linn - 23 maj 2013 19:39

Tjeeenare! Jag vet att jag inte bloggat på ett tag men nu ska jag berätta om vad jag gjort de senaste dagarna:
Förra fredagen: Vi hade hemkundskap med franskan och lagade sniglar! Jag vågade mig på att smaka EN snigel och det gick ju att äta, men jag undviker det nog om jag kan -0 0- .
Lördag: Minns jag inte vad jag gjorde, eller jo, tittade på Eurovision. Grattis Danmark! Men jag hejade på Island och Vampyren (Rumänien)
Söndag: Hade jag pilbåge och började läsa ganska mycket Shaman King.
Måndag: Följde jag med Alex hem och tittade på hennes nya katter (ni kan se dem på Alexs och Erikas blogg ae.blogg.se ).
Tisdag: Läste jag Shaman King (Man fick läsa om när Yih och Anna träffades för första gången och Anna hade det jättesvårt när hon var liten :'( )
Onsdag: Åt jag och Wilma glass, badade fötterna och gick i spöregn och köpte klubbor. Sen åkte vi hem till Wilma och tittade på Hetalia och det var jättekul men det var ganska synd om Italy! XD Min mobil ville inte funka och min första tanke:
"Hur ska jag kunna läsa Shaman Kig nu?!??!?? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( "
Idag, torsdag: Städade jag åt marsvinen. Läste de nyaste kapitlena av Naruto och team 7 år tillbaka!!! :-D :-D :-D Vi fick börja se en film som heter Beethoven *stavning?* på franskan. Den handlar om en väldigt smart och söt hund.
Det var allt för mig! Hejdå!
/Linn :-)

Av Linn - 16 maj 2013 17:50

*djupt andetag*. Det är (hej förresten) jätteskänt att vara ute just nu. Det är varmt fast det blåser lite. Jag sitter ute på hygget bakom våra gård. Det är så skööönt! Så är det en fin årstid också. Under tiden så lyssnar jag på Brother My Brother (förvånande? XD ) och Himlen är oskyldigt blå av Ted Gärdestad tror jag att han heter. Vi brukade sjunga hans låtar på skolavslutningen mim gamla klass i min gamla skola. Jag saknar dem när jag tänker på dem... Men de finns i alla fall nära ^ ^. Älskar er alla i min gamla klass! ^¿^ . Men nu måste jag sluta. Jag kanske bloggar senare. Ha det lika skönt som jag!
/Linn :-)

Av Linn - 11 maj 2013 23:53

Tjänare! Jag är ganska trött nu men jag ville blogga ändå. Vi kan börja med gårdagen. Min lillebror fyllde år så vi firade honom sen på kvällen så följde jag men min storebror ner till sjön för han skulle meta. Det var kul och så hittade vi ett sjöäpple/sjösquashäpple/en squash som var ca 2 meter! Men den gick av på vägen hem -_- . Innan vi gick hem då så fick min storebror upp en liten gädda med metspöt! :-D . Men jag gillar inte gäddor sen igår... Jag gick runt på stenar på kanten av sjön då något plaskar till nära mig. Det var en mmrt. Sen *spash!* en gädda ännu närmare (jag dog nästan :-/ kändes det som) . Sen sa jag till min storebror:
"De hatar mig! De jäklarna väntar för att skr..."
*Splash!* sa det nöstan rakt under mig mellan stenarna jag stod på! Det var bland det värdta som kunde hända kändes det som! Sen nör min bror tog bort lillgäddan från kroken så spashade det till jättenära oss igen! Nee, från och med nu så gillar jag inte gäddor! Nåja, hemma läste jag och tittade på draktränaren (^.^) . Den är jättebra! Sen idag så kom en kompis till mig men vi gjorde inte så mycket. Sen så metade jag och storebror igen. Sen såg jag på "Smartare än en femteklassare". Efter det så har jag luggit i sängen med datan. Annars så var det inte så mycket mera. Men SNART så kommer det inlägg på Wilmas och min blogg weloveanime.bloggplatsen.se
Hihihi! :-D . Vi hörs snart! Bonne nuit!
/Linn :-)

Av Linn - 9 maj 2013 23:12

Heeej igen! Jag fick nyss världens blogglust! Så jag tänkte blogga om vad som kommer hända i morron ^¿^ . Då fyller lillebror år så vi ska väl äta tårta och fira antar jag. Hanbkommer väl att klaga på Minecraftbanan som jag gjorde åt honom menmen... °^¿^ . Jag fick just kikmeddelande så jag måste sluta! Vi syns kanske!
/Linn :-D

Av Linn - 9 maj 2013 22:38

Tjenatjena! Idag började jag dagen med att städa åt mina marsvin, klippa dem mm sen så speladd jag Minecraft. Efter det så åkte vi till farmor och hennes man/sambo (vet ej vad). Först så gosade jag med deras hund (jag älskar hundar och har alltid velat haft en men pappa är alergisk och vi har ibte tid för en hund :-(). Sen så gick jag och min lillebror upp och skulle leka med farmors kattungar!!! :-D . Men vi kunde inte hittade dem... Ingen av oss :-S . Men till slut kom de fram bakom en byrå! XD . Två små söta kattungar. Jag tog vilder på dem men jag vet inte om de kommer ut. Nåja, sen senare på kvällen åkte vi hen och jag spelade mer Minecraft för jag lovadd min lillebror att jag skulle göra en äventyrsbana åt honom på det för han fyller 12 tror jag imorron. Så nu ska jag skriva och läsa lite. Om ni vet nåt snabbt djur som är snabbt i vatten och på land så kan ni gärna kommentera. Det är till en liten story jag skriver ^¿^. Men då får ni söva gött och drömma sött!
/Linn :-)

Av Linn - 7 maj 2013 20:38

Tjenare! Idag så var det världens bästa dag! Jag följde med Wilma hem och vi fixade fika, mackor mm för vi skulle ut på sjön med Wilmas båt till deras halvö! :-D . Men så fort vi skulle åka så började det regna och blåsa... :-\ . Men det stoppar inte pirater som oss! XD . Så vi åkte men det gick inte så bra för mig att ro i början men sen satt det sig i armarna så rodde vi till deras halvö. Först fikade vi sen så utforskade vi lite :-) . Och då hittade vi en till synes jättefin ö som vi så klart rodde till. Men det var strömt där fast vi lyckades undvika dem och parkera (XD) . Så vi utforskade den ön. Då såg vi att det var en liten bäck över till den fina ön. Jag tog mig över men sen var det Wilma som hamnade i plurret med hennes ena fot :-( . Lika så på vägen tillbaka... Men vi kom över! :-D . Sen så hittade vi några stenar som låg i en cirkel med stenar i mitten... Och fyra till sten. En större och tre mindre som såg ut som att de bildade en hundtass o.o . Och sen plankor här och var, trasiga åror i vattnet; djurspår (troligvis rådjur, gur de nu kom dit) och ett läskigt träd som det såg ut som om blixten slagit ned i... O.O det var ganska så läskigt där faktiskt. Sen så rodde vi tillbaka till bryggan men vi åkte förbi några fiskmåsar som hadr bon på stenarna i vattnet ^¿^ . Efter det så skrämde Wilmas mamma och pappa livet ur oss. Vi hade inte rott där vi inte fick för dem, nej det gjorde vi inte... o.o . Men vi överlevde och det var jättekul! :-D . Fast varmt som bara den! Nu måste jag gp men ha det bra!
/Linn :-D
Bilderna är från sjön hos Wilma. Deen mysko saken ör några vattenväxtee som vi brukar hitta. Ni kan läsa om vad vi gjorde igår på Wilmas blogg lapinwilma.bloggplatsen.se

Av Linn - 2 maj 2013 12:50

Tjenare! Just nu har jag håla för vi fick ingen franskalärare idag. Igår så var jag med Wilma och vi spelade Slendytubbies. Vi hitta två st döda! Den gula låg död på marken på en strand och den gröna låg halshuggen i deras lilla kulle eller vad man nu ska säga. Sen så spelade vi Pokémon Creepy Black. Det var också kul.  . Senare på kvällen så åkte vi till byggdegården och tittade på majkasan och fyrverkerier. Jag och Erika latt längst fram av allihopa!   Världens parkettplatser! Idag är jag jättetrött, fryser och har ont i huvudet... Kul  . Vad jag ska göra ikväll vet jag inte riktigt... Rita (jag har fastnat på att rita fantasy-vargar), läsa (Naruto i så fall, jag längtar tills mina Shaman King-böcker kommer!!!!!!!!!) eller skriva (fantasy). Det är alldeles folktomt i våran korridor utom jag en tjej i min klass. Hon säger inte så mycket så jag har världens skuldkänslor för att jag inte vågar prata med henne...  Nåja, sen ska vi se på en jättetråkig film på tjejgruppen.  Efter det ska vi ha kemi och sen får man åka hem! Fy vad skönt! Fast jag måste åka hem tidigare om inte huvudvärken går över... Nej, nu ska jag läsa lite mer om Lavender Town Syndromet. Syns!
    /Linn :-)

Presentation


Hej! Jag heter Linn och är 15 år. Jag gillar djur, att knäppa kort, läsa och att vara med kompisar och jag är beroende av manga och animeserien Shaman King, särskilt en karaktär vid namn Lyserg Diethel. Please enjoy! :D

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill DU se mer av här på min blogg? ;-)
 Inlägg
 Bilder
 Videos
 Omröstningar
 Kompis-bloggning
 Storys (om nån vill?)
 Länkar till vidoes på Youtube mm
 Tips på spel, filmer, böcker mm
 Berwal (kunde inte låta bli XD)
 Djur-relaterade inlägg, bilder mm
 Yaoi
 Yuri (helst inte tack)
 AMV:s kanske?
 Annat (i så fall vad?)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards